tisdag 5 oktober 2010

Nu blev det svårare...

För två veckor sedan var jag säker. Konst och design skulle jag välja som inriktningar. Nu efter lektionerna med Len och Ann-Cathrine har jag börjat vela. Jag har alltid fotat mycket och valt ut foton i jobbet, men knappt jobbat alls med rörlig bild. De här dagarna har varit så roliga och jag har verkligen gillat uppgifterna...och Ann-C undrade varför jag inte väljer Media och Design. Ja varför gör jag inte det? Gick och pratade med min handledare Anette Göthlund idag, hon sa mycket klokt, men jag vet inte om jag blev så mycket klokare! Fick snarare mer att fundera över.

Skulle lämnat in lappen idag hade jag tänkt, men ett brandlarm kom emellan. Kanske meningen att jag ska fundera lite till? Hade känts bra att vänta till efter VFUn, så kunde man kanske bollat sina tankar med handledaren på skolan. Frågan är om det hade varit lättare att ta ett beslut då? Blir nog till att använda Tomas Koppfeldts förslag om att singla slant...

2 kommentarer:

  1. ...Ja visst är det svårt...jag pendlar hela tiden med vad som jag tycker är närmast hjärtat och intressantast vs. vad jag mest kan ha nytta av i min framtida lärarverksamhet...åhhhhh!!!!

    jag är ett stort veligt ?

    SvaraRadera
  2. Jag tänker att hur du än väljer så blir det bra. Antingen väljer du det du känner dig mest intresserad av och också öppna upp för vägar att jobba i det fältet eller väljer du det som du känner att du inte alls behärskar för att bredda din kunskap.
    Hör av dig om du vill prata.

    SvaraRadera