torsdag 16 september 2010

Härliga föreläsare.

Känns verkligen som en ynnest att få gå på Konstfack och ha föreläsningar/lektioner med så bra lärare. Alla jag träffat har verkligen sitt sätt att undervisa. Jag hoppas att jag själv kommer bli en sån lärare. Som med ett leende kan inspirera till nya sätt att titta på bilder som Viktoria, eller som Ulf med sitt engagemang för ljus och färger och lite smått förvirrade sätt, eller som Thomas som triggade igång teckentydaren inom oss och avdramatiserade bildtolkningen lite. Missade tyvärr Pia Bolin då min lille var sjuk (igen). Imorgon blir det Photoshop och sen ska jag till Fotografiska med min Faster. Kan bli mycket att reflektera över där ...

Fråga nr1 har jag börjat med men fnular lite till innan jag publicerar det.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Fint med före-bild-er. :)

    SvaraRadera
  2. och de finfina studenterna som lyser med ivriga ögon gör det roligt att undervisa!!!

    SvaraRadera
  3. Glöm inte de finfina studenterna som med sina ivriga blickar och undrande frågor gör det roligt att undervisa!!

    SvaraRadera